skip to Main Content

Linfosys werkt aan nog betere en veiligere dienstverlening

Twee compagnons treden toe tot directie

Iedereen die Linfosys al wat langer kent, kent waarschijnlijk Vincent Vorster, algemeen directeur en zoon van oprichters Leo en Maria Vorster. Jarenlang voerde hij de directie van Linfosys, maar daar is sinds dit jaar verandering in gekomen. Roel Dirksen en Marc van Berkel zijn mede-eigenaren geworden en treden daarmee toe tot de directie. “Ik ben ontzettend blij met de stap die we samen zetten”, zegt Vincent. “Op deze manier verankeren we de continuïteit van Linfosys. We dragen samen de verantwoordelijkheid, leren van elkaar en zijn daardoor in staat nog meer waarden te bieden aan onze klanten. Dat is een fijn gevoel.”

Mede-eigenaar worden van Linfosys was voor beide heren een spannende, maar ook logische stap. Marc, 18 jaar geleden begonnen bij Linfosys vertelt: “Ik heb in mijn loopbaan enorm veel technische kennis opgedaan. Ik ben er nu klaar voor om me vol in te zetten voor de ontwikkeling van de organisatie. Daarom is mijn belangrijkste doel mijn kennis te delen met het team, zodat de continuïteit van onze dienstverlening geborgd is.”

Zijn collega Roel begon 4 jaar geleden bij Linfosys en ontwikkelde in die jaren een commercieel team dat zich inzet voor een goed contact met en juiste advisering aan de klant. Ook voor hem was dit het moment om in te stappen. “Ik heb altijd al willen ondernemen. Bij Linfosys voel ik me heel prettig en krijg ik de ruimte om te ontwikkelen en nieuwe ideeën uit te werken. De komende tijd werk ik samen met mijn team aan de optimalisatie van ons advies en zetten we in op het creëren van awareness bij klanten op het gebied van veilig werken.”

Linfosys is de afgelopen 5 jaar hard gegroeid. Deze groei zien we terug in een uitgebreider en gevarieerder klantenbestand, maar ook in de ontwikkeling van een dienstenpakket dat aansluit op de vragen uit de markt. “Performance en veiligheid van de data staan bij ons altijd voorop. Een klant moet altijd en veilig kunnen werken”, aldus Marc. “Met een eigen datacenter en diensten als Online Werkplekken, Hosted Exchange, netwerkbeheer en VoIP vinden onze klanten bij ons wat ze zoeken met daarbij een goede service en support.”

De groei van Linfosys vroeg om de organisatiestructuur kritisch te bekijken. “Als je groter wordt als organisatie, is het belangrijk dat je meer samen gaat doen met je team en zaken uit handen durft te geven.”, zegt Vincent. De eerste stappen in het organiseren van gedeelde verantwoordelijkheid werden daarom vorig jaar gezet met het benoemen van een MT. Hierin zijn de vakgebieden finance, commercie, techniek en P&O vertegenwoordigd. “Door de aanwezigheid van een MT ontstaat er saamhorigheid en daadkracht. Je kunt als directeur een visie hebben, maar zonder ondersteuning van je team gaat het je niet lukken de doelen te bereiken.”

De volgende belangrijke stap in de professionalisering werd begin dit jaar bekrachtigd met twee nieuwe compagnons. “Marc en ik zijn blij met deze kans. We staan met drieën schouder aan schouder en hebben zin om samen met ons team te knallen”, sluit Roel af.

Over Marc van Berkel

Geboortejaar: 1987
Is: Technisch manager
Woont: in Haaren met zijn vrouw en 3 kinderen.
Begon: 18 jaar geleden bij Linfosys met een stage waarna hij vast in dienst kwam.
Houdt zich bezig met: ontwikkelen en innoveren van het dienstenpakket van Linfosys en technische kennis delen met het team, zodat het kennisniveau hoog blijft.

“Klanten mogen mij altijd bellen als ze zelf een idee hebben voor een nieuwe ondernemings- of automatiseringsvraagstuk waar ze zelf nog geen invulling aan hebben kunnen geven. Een oplossing bedenken is voor mij de uitdaging.”

Over Roel Dirksen

Geboortejaar: 1995
Is: Commercieel manager.
Woont: in Kaatsheuvel samen met zijn vriendin en dochtertje.
Begon: 4 jaar geleden bij Linfosys na kennismaking met Vincent via netwerkclub.
Houdt zich bezig met: nieuwe klanten, het onderhouden van huidige relaties, strategie van de organisatie en het ontwikkelen van zijn salescollega’s.

“Dag en nacht ben ik te bereiken voor mijn klanten. Aangezien ICT vaak een cruciaal onderdeel is voor veel organisaties, wil ik mijn klanten laten weten dat ik voor hen klaar sta.”